Guvernele își aspresc însă liniile roșii și sunt în general unite, cu toate că aceste poziții s-au schimbat din septembrie, când insistau că Regatul Unit nu poate să rămână în Uniune dacă vrea să restricționeze principiul liberei circulații prin controlarea imigrației din blocul european, scrie Bloomberg, potrivit celor de la ziare.com, care prezintă aceste poziții.
Liniile roșii ale Guvernului britanic sunt controlul imigrației din UE, ieșirea de sub jurisdicția Curții Europene de Justiție și amânarea contribuțiilor importante la bugetul UE. Ele sunt bine cunoscute în prezent, după ce au fost prezentate mai întâi în discursurile premierului Theresa May și confirmate ulterior de Executiv în Cartea Albă.
În ceea ce privește statele membre ale UE, fiecare are altă prioritate, și aceasta este, pentru moment, poziția României.
Astfel, Bucureștiul vrea să se asigure că acordul cu privire la ieșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană garantează deplină protecție a drepturilor românilor din această țară, Klaus Iohannis insistând asupra importanței unei negocieri cât mai curând posibil a aspectelor referitoare la drepturile cetățenilor europeni din Marea Britanie. În plus, guvernul român susține continuarea unei cooperări strânse între UE și Londra după Brexit.
Doar că nu este sigur că aceasta va fi posibilă, în condițiile în care cele mai importante două state din UE, Germania și Franța, nici nu se gândest la un Brexit ușor pentru Marea Britanie
Parisul insistă asupra faptului ca Londra să nu se aștepte la favoruri după ieșirea din UE, iar candidații la președinție Emmanuel Macron și Francois Fillon promit negocieri dure. Guvernul francez vrea să se garanteze drepturilor cetățenilor săi din regat și să se facă ordine în drepturile de pescuit cu privire la britanici post-Brexit.
Apoi, Berlinul a spus foarte clar că Londra „trebuie să se mulțumească cu mai puțin”, având în vedere că premierul Theresa May nu este interesat că regatul să rămână membru deplin al pieței unice. Guvernul german vrea să se asigure că se va ajunge la un acord global, fără negocieri pe ușa din spate în sectoarele construcțiilor de mașini, bancar și în alte industrii.